Hero image songfestival

Eerste drie locaties en eerste beelden postcards onthuld

12 feb. 2021

Afgelopen december riep de organisatie van het Eurovisie Songfestival 2021 op om unieke plekken aan te melden die kunnen dienen als decor voor de postcards - de introductiefilmpjes tussen de liedjes waarmee de deelnemers worden geïntroduceerd. Nederland heeft massaal meegedacht en dat heeft meer dan 750 aanmeldingen opgeleverd. Er zijn 41 unieke locaties uitgekozen, waarvan de eerste drie nu bekend zijn.

“Ons land heeft zo veel moois te bieden. We willen Nederland zo divers mogelijk presenteren: van prachtige natuur, architectonische hoogstandjes, tot aan de meest historische plekken. De uitgekozen locaties hebben allemaal een verhaal en zijn filmisch een streling voor het oog,” verklapt Gerben Bakker, Head of Show van het Eurovisie Songfestival.

Voor de eerste drie locaties is gekozen voor de monumentale, Zuid-Hollandse vuurtoren Westhoofd in Ouddorp. In Noord-Brabant werd het iconische en futuristisch ogende Evoluon in Eindhoven aangemeld en uitgekozen. Eerder vandaag is er een postcard opgenomen bij het natuurijs van het Friese Nannewiid. Welke locatie het decor wordt van de postcard van welk land, blijft tot de shows op televisie komen een verrassing.

Locatiefoto van de vandaag opgenomen postcardvideo bij het Friese Nannewiid

Door de huidige situatie is het op dit moment niet mogelijk om alle deelnemende artiesten te laten afreizen naar Nederland om hun postcardfilmpjes op te nemen. Om deze reden is er gekozen om een nieuw concept te introduceren. Met de nieuwste, digitale technieken worden de artiesten visueel in een tiny house gepresenteerd.  Het huisje wordt ingericht aan de hand van het verhaal en de persoonlijkheid van de artiest. Op deze manier worden alle deelnemende artiesten op een bijzondere plek in Nederland aan het publiek voorgesteld.

Gerben Bakker: “Door de coronacrisis is het huis een nóg belangrijker deel van ons leven geworden. We delen nu alles via digitale schermen, direct vanuit onze huiskamers met de rest van de wereld. Het tiny house staat daarom symbool voor de tijd waarin wij nu leven. Het Eurovisie Songfestival biedt een open en warme thuisbasis voor iedereen.”

De postcardvideo’s worden voor het Eurovisie Songfestival geproduceerd door IDTV.

Eurovision

Ook interessant

19 feb. 2021

Jonge Nederlandse dj Pieter Gabriel maakt remix voor de grote finale van het Eurovisie Songfestival