Hero image songfestival

Ticket-update 3 februari 2021: informatie voor tickethouders

3 feb. 2021

Vorig jaar hebben we aangekondigd dat we begin 2021 bij je terug zouden komen met een update over het Eurovisie Songfestival. Het goede nieuws: het Eurovisie Songfestival gaat hoe dan ook door op 18, 20 en 22 mei. Het minder goede nieuws is dat we verwachten dat het in mei niet mogelijk zal zijn om een 'normaal' Eurovisie Songfestival te houden zoals we gewend zijn. Vandaag is aangekondigd dat we een Eurovisie Songfestival gaan organiseren waarbij anderhalve meter afstand tot elkaar de norm is. Dit in verband met de coronaregelgeving.

Om de anderhalve meter ook in de zaal te kunnen garanderen gaat de beschikbare capaciteit van Rotterdam Ahoy fors naar beneden. Daarnaast zijn staanplaatsen helaas niet meer mogelijk. We vinden het belangrijk om je tijdig te informeren over de vervolgstappen. In verband met het reduceren van de capaciteit, ontvangen alle kaartkopers hun ticketgelden terug in februari. Restitutie vindt automatisch plaats via de ticketprovider.

Als er meer duidelijkheid is over het toelaten van publiek en ook de betreffende aantallen, dan zullen alle huidige tickethouders een unieke code ontvangen waarmee zij exclusief toegang kunnen krijgen tot de ticketverkoop voor de show van 2021 waar men eerder ook voor heeft geboekt. Het is op dit moment nog te vroeg om in te kunnen schatten of en, zo ja, hoeveel publiek er in Rotterdam Ahoy bij de shows aanwezig mag zijn. Een beslissing daarover wordt uiterlijk half april genomen. Voor ons is de gezondheid van alle deelnemers en bezoekers het belangrijkste.

We blijven optimistisch en zetten alles op alles om een fantastisch Eurovisie Songfestival neer te zetten waar publiek bij aanwezig kan zijn. Als dat gebeurt, ben je de eerste die dit hoort. Hopelijk mogen we je snel in Rotterdam verwelkomen!

FAQ Tickets

Wat gebeurt er met de tickets die ik al heb gekocht?
Alle tickets worden geannuleerd en u ontvangt het geld terug op de bankrekening waarmee u de tickets heeft betaald.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
De ticketgelden worden binnen enkele weken terugbetaald door de ticketpartij (Paylogic, AVROTROS of TicketSwap) waar u de ticket(s) heeft aangekocht.

Heb ik kans om tickets voor het Songfestival in 2021 te kopen?
Als we publiek toe mogen laten bij het Eurovisie Songfestival 2021 en we hebben alle informatie hierover, dan stellen wij u per e-mail op de hoogte.

Mensen die al tickets hadden voor het Songfestival krijgen als eerste de kans om tickets te boeken, zodra die mogelijkheid er is. Zij ontvangen dan een link en een code, waarmee zij kunnen proberen tickets te boeken voor dezelfde shows als waar zij al tickets voor had aangeschaft.

Wanneer kan ik meer verwachten over het kopen van tickets voor het Eurovisie Songfestival in 2021?
Uiterlijk medio april wordt hier een beslissing over genomen. Indien mogelijk, eerder.

Ik heb geen kaartje kunnen bemachtigen voor de 2020-shows. Kan ik nu wel een kaartje kopen?
Als het mogelijk is om in mei publiek toe te laten dan geven wij alleen de huidige tickethouders de mogelijkheid om kaartjes te kopen voor de show(s) waar ze oorspronkelijk kaartje(s) voor hadden aangeschaft.

Ik had al een vlucht en/of hotel geboekt, wat moet ik doen?
Wij adviseren u om contact op te nemen met betreffende partijen contact. Wij zijn hier als Eurovisie Songfestival verder niet bij betrokken.

Ik heb een andere vraag over mijn ticket(s) of restitutie, waar kan ik die stellen?
We verzoeken u vriendelijk om dan contact op te nemen met de ticketpartner waar u de tickets heeft aangekocht.

Voor Paylogic: https://customerservice.paylogic.com/?event=
Voor AVROTROS: evenementen@avrotros.nl
Voor TicketSwap: https://www.ticketswap.nl/help