Hero image songfestival

Tickets

FAQ Tickets Eurovisie Songfestival

Ik heb tickets voor het Eurovisie Songfestival 2020, blijven deze geldig voor 2021?
Indien u uw tickets via het officiële verkoopkanaal heeft gekocht dan blijven uw tickets geldig voor 2021. Uw tickets schuiven naar dezelfde show door als waarvoor u heeft geboekt in 2020. Wij hopen u volgend jaar weer te mogen verwelkomen. 

Ik weet nog niet zeker of ik volgend jaar kan omdat de data nog niet bekend zijn. Kan ik op een later moment alsnog mijn geld terugkrijgen?
De exacte data waarop de shows volgend jaar zullen plaatsvinden zijn nog niet bekend. Zodra de data bekend zijn ontvangt u van ons een e-mail. Er is dan nogmaals een mogelijkheid voor ticketkopers om een terugbetaling aan te vragen

Krijg ik een nieuw ticket voor het Eurovisie Songfestival 2021?
In de aanloop naar 2021 zullen wij u hierover verder informeren. 

Ik ben helaas verhinderd en kan niet naar het Eurovisie Songfestival in 2021 en wil graag mijn ticketgelden terugontvangen. Is dat mogelijk?
Ja, dat is mogelijk indien u uw tickets bij het officiële verkoopkanaal heeft gekocht. U kunt vanaf 25 mei 12:00 uur een terugbetaling aanvragen via de link op songfestival.nl. Een terugbetaling aanvragen is mogelijk t/m 5 juni 2020 23:59 uur. Een terugbetaling kunt u alleen aanvragen als u de hoofboeker bent van de aangeschafte tickets. Houdt u er rekening mee dat dit proces van start gaat na 5 juni als alle verzoeken tot terugbetaling zijn binnen gekomen. Uw ticketgelden ontvangt u dan uiterlijk binnen 4 tot 6 weken retour op de rekening waarmee u uw tickets heeft betaald. Zodra de data voor volgend jaar bekend zijn, is er nogmaals een mogelijkheid voor ticketkopers om een terugbetaling aan te vragen. 

Ik kan wel, maar mijn vrienden waarmee ik zou gaan zijn helaas verhinderd, wat kan ik dan met die tickets doen?
Wij kunnen ons voorstellen dat we de mensen waarmee u naar het Eurovisie Songfestival zou gaan, helaas niet allemaal meer kunnen. Wij zullen in 2021 voordat de overgebleven tickets weer in de verkoop gaan, de personalisatieperiode openzetten zodat u uw tickets op een andere naam kunt zetten. Hoe dit werkt, wordt per mail te zijner tijd aan u gecommuniceerd. Het is helaas niet mogelijk om een gedeeltelijke terugbetaling aan te vragen van uw bestelling.

Ik heb mijn tickets via Avrotros, Ticketswap gekocht, hoe werkt dat?
Ook deze tickets blijven geldig voor 2021. Als u er zeker van bent dat u in 2021 niet aanwezig kunt zijn, kunt u vanaf 25 mei 12:00 uur t/m 5 juni 2020 23:59 uur een terugbetaling aanvragen via de link op songfestival.nl. Een terugbetaling kunt u alleen aanvragen als u de hoofboeker bent van de aangeschafte tickets. Houdt u er rekening mee dat dit proces van start gaat na 5 juni als alle verzoeken tot terugbetaling zijn binnen gekomen. Uw ticketgelden ontvangt u dan uiterlijk binnen 4 tot 6 weken retour op de rekening waarmee u uw tickets heeft betaald.
Mocht u onverhoopt nog andere vragen hebben over uw bestelling via Avrotros, dan kunt u contact opnemen via ledenservice@avrotros.nl.
Mocht u onverhoopt nog andere vragen hebben over uw bestelling via Ticketswap, dan kunt u contact opnemen via info@ticketswap.com.

Hoe gaat het Songfestival om met de Coronamaatregelen?
De organisatoren zijn zich ervan bewust dat de ontwikkelingen rondom het Coronavirus het komende jaar van invloed gaan zijn op evenementen. Die ontwikkelingen laten zich op de lange termijn niet voorspellen. Daarom wordt de komende maanden door alle betrokken partijen gewerkt aan verschillende scenario’s om die uitdaging het hoofd te bieden. Mochten bepaalde keuzes consequenties hebben voor de ticketkopers dan brengen we u hiervan uiteraard op de hoogte. 

Ik heb nu geen tickets maar wil voor volgend jaar graag wel tickets kopen, kan dat weer?
Het is nu nog te vroeg om hier iets over te zeggen. Dat hangt af van hoeveel tickets er worden teruggegeven en welke capaciteit er volgend jaar beschikbaar zal zijn.

Ik heb een andere vraag over mijn tickets.
Indien uw vraag niet in bovenstaande vragen zijn beantwoord, dan kunt u contact opnemen met Paylogic via customerservice@paylogic.com. Let op, via dit e-mailadres kunt u geen terugbetaling aanvragen, dat kan alleen via de link welke op 25 mei op songfestival.nl zal worden geplaatst.